Оскар Уайльд казка «Хлопчик-зірка». Символічний зміст назви твору. Еволюція образу головного героя. Основний конфлікт
[ Скачать с сервера (207.8 Kb) ] 13.02.2016, 09:55
Тема. Оскар Уайльд казка «Хлопчик-зірка». Символічний зміст назви твору. Еволюція образу головного героя. Основний конфлікт
Мета: навчити вдумливо читати художній твір, аналізувати прочитане, поглиблювати навички виразного читання; розвивати вміння характеризувати персонажі, давати оцінку їх вчинкам, простежити еволюцію образу головного героя, сприяти розумінню суті ідей, проголошених автором; виховувати віру в силу добра, любові до батьків, прагнення до самовдосконалення, якості характеру, які необхідні для соціалізації дітей у суспільстві.
Тип уроку:урок поглибленої роботи над твором
Форма уроку: урок-дослідження
Обладнання: підручник, путівник уважного та розсудливого читача, відеофільм, зірочки
Міжпредметні зв’язки: образотворче мистецтво, християнська етика
Теорія літератури: символ, еволюція, конфлікт, антитеза, портрет

Хід уроку
І. Етап організації, мотивації діяльності
(перевірка готовності учнів до уроку, створення позитивного настрою класу, спонукання до отримання нових знань, організація уваги учнів)
Слово вчителя (демонстрація відео зіркового неба)
- Якими ви бачите зірки в нічному піднебессі?
- Чи зігрівають кого-небудь своїм виблискуванням ці далекі і прекрасні небесні тіла?
О.Уайльд не раз говорив своїм дітям про те, що на кожного з них очікують різні життєві випробування, кожен може потрапити в багнюку заздрощів, жадібності, жорстокості, але справжня людина повинна вміти дивитися не тільки під ноги, а й на зірки «вони світять для тих, хто здатен підняти голову, побачити зоряне небо і оцінити його красу». Отже, у казці О.Уайльда розсипано багато зірок-мудрих істин. Вирушаймо на пошуки. Відкриваємо їх для себе, бо вони мають стати дороговказом для кожного у житті.

(учень з маленького кошика роздає символічні зірочки)
ІІ. Цілепокладання
На минулому уроці ми обговорювали з вами події казки, характеризували героїв. Сьогодні урок поглибленої роботи над твором. Ми, як справжні дослідники, повинні навчитися стежити за авторською думкою, визначати символи та їх значення, конфлікт казки та прослідкувати еволюцію образу головного героя.
ІІІ. Етап цілереалізації
Скільки незрозумілих понять. Все начебто зашифроване. І тому допоможе нам у вирішенні складних літературних питань «Путівник уважного та розсудливого читача» (див. додаток)
І блок
1. За путівником читаємо визначення «зірка».
2. За путівником читаємо визначення «символ».
3. «Хлопчик-зірка» - це назва символ. Чому у казці у головного героя немає імені, а його просто називають Хлопчик-зірка?
(Він народився, коли впала зірка. Він гарний, як зірка. І серце в нього холодне, як у зірки.)
Висновок: «Хлопчик- зірка» або занепала зірка – це герой, якому треба змінитися по відношенню до оточуючих.
Фізкультхвилинка
Щось не хочеться сидіти.
Треба трохи відпочити.
Руки вгору, руки вниз,
На сусіда подивись.
Руки вгору, руки в боки.
Вище руки підніміть,
А тепер їх опустіть.
Плесніть, діти, кілька раз,
За роботу, все гаразд.
ІV. Інтерактивна частина уроку
ІІ блок
1. З якою квіткою порівнює автор Хлопчика-зірку? Знайдіть у підручнику та зачитайте.
(Як білосніжний нарцис у полі.)
2. І це недаремно. Існує давньогрецький міф про Нарциса. (на дошці репродукції картин Д.Уотерхауса, Караваджо)
3. Коротеньке повідомлення, підготовлене учнем, про міфологічного героя Нарциса.
(Нарцис – символ втілення самозакоханості, кам’яного серця.)
4. Група пошуковців дає відповідь на запитання:
у зв’язку з якою подією О.Уайльд згадує в казці «гранатове дерево», що означає цей образ-символ?
(Дерево гранат – це один із традиційних символів християнської віри: страждання, відродження, воскресіння.)
5. Коли зовнішність хлопця змінилася, після якого вчинку?
6. Зачитайте за підручником, яким він став на вигляд, тобто портрет Хлопчика-зірки? (Ти такий гидкий, як жаба, і бридкий, як гадюка.)
7. Доля наказала і провчила хлопця, але автор на цьому не зупиняється і показує нам зміни, які відбуваються з героєм.
8. Читаємо за путівником, що таке «еволюція»?
9. Простежимо шлях еволюції героя твору
(запис у зошиті)
Шлях еволюції Хлопчика-зірки
Захоплення власного красою знущання з матері-жебрачки перетворення красеня на потвору три роки страждань пошуки монет повернення краси зустріч з батьками володар міста над річкою

10. Зачитати, як правив Хлопчик-зірка містом?
Висновок: такий шлях довелося пройти Хлопчикові-зірці, щоб спокутувати свій гріх, свою провину.
11. Хвилинка християнської моралі
(перегляд відео притчі «Батько і син»)
Висновок: Шануй свого батька та матір свою. Чини з людьми так, як би ти хотів, щоб вони чинили з тобою. Люби ближнього, як самого себе.
ІІІ блок
12. За путівником читаємо, що таке конфлікт?
13. У чому головний конфлікт казки?
Висновок: конфлікт казки – зіткнення зовнішньої і внутрішньої (духовної) краси, милосердя і жорстокості.
14. Які моральні уроки ви винесли з казки?
V. Етап рефлексії
Слово вчителя
Я думаю, що всі зрозуміли наскільки важливо любити близьких, дарувати добро, любов. Я впевнена, що кожний з вас народився під щасливою зіркою, і коли ви станете митцями, науковцями, великими людьми, про вас скажуть : «На нашому небосхилі засяяла нова зірка».
- А хто мені може пояснити зміст виразу «зіркова хвороба»?
(Зіркова хвороба – зухвала поведінка особи, що користується повагою інших.)
- Давайте складемо колективний проект «Як не захворіти на зіркову хворобу?» На зірочках, які ви отримали на початку уроку, напишіть, про що треба пам’ятати, коли ви станете успішними і , на перший погляд, кращими за інших.
(Діти пишуть на зірочках. Учень збирає у кошик)
А закінчимо ми урок «Великим навчанням», словами, які повторюють учні у східних країнах протягом багатьох століть. Для цього дружно, щиро, з душею повторюйте за мною:
Коли у серці чесність,
Характер наповнюється красою,
Коли добро живе в душі,
У домі буде порядок.
Коли в домі буде порядок,
У всьому світі буде щастя.

Щасливої вам долі. Щасливої зірки.

VІ. Етап цінування
Оцінки за роботу на уроці.
Домашнє завдання: написати твір мініатюру «Що таке справжня краса?»
Можна спробувати написати віршик. Творче завдання: підібрати прислів’я до казки, які б передавали ідею казки. Оформити наш зірковий проект на ватмані: у вигляді зіркового неба.
Категория: СТАРША ШКОЛА | Добавил: Natali3478 | Теги: залежність, задач, пряму, на, Розв’язування, та, пропорційну, математика, обернену
Просмотров: 9065 | Загрузок: 624 | Рейтинг: 4.0/3
Всего комментариев: 0
avatar