Урок навчання грамоти закріплення знань про звукове значення букви «ер». Опрацювання тексту «Ранок біля річки».
[ Скачать с сервера (694.6 Kb) ] 23.07.2015, 16:05

Хід уроку
І. Організаційний момент
Встали дружно
Підтягнулись.
Соченку всі потягнулись.
Нахились – вправо, вліво,
І за парти сіли вміло.
ІІ. Мовленнєва розминка
- Сьогодні на уроці ми з вами відправляємось у подорож до осіннього лісу.
- А хто живе у лісі? (У лісі живуть тварини).
- А які саме тварини живуть у лісі? (Дикі).
- Чи відрізняться дикі тварини від свійських?(Дики тварини самі про себе піклуються, а за свійськими піклуються люди).
- Вірно , у нашій подорожі ми зустрінемось з вами з тваринами осіннього лісу.
- І першого кого ми з вами побачили, це лисичка. Вона просить вас подивитись уважно на картинки і озвучити їх. (На картинках: ліс, дятел, річка)
- Як шумить ліс? (Шииии).
- Як стучить дятел по дереву? (Тук, тук)
- Як шумить річка? (Ших, ших).
- Які звуки ви назвали? (Це немовні звуки).
- Чим відрізняються мовні звуки ві немовних? (Мовні ми вимовляємо, а немовні чуємо).
- Вірно. Лисичка за вас рада, що такі молодці, а вмієте розрізнювати, звуки.
-
ІІІ. Актуалізація опорних знань
1. Закріплення матеріалу
- Що ж вирушаємо далі, і по дорозі нас зустрічає Вовчик. Він хоче з вами пограти у гру «Продовжить речення».
- Я буду починати речення, а ви його продовжить. Граємо?
- Мова це….( звуки, букви, склади, слова, словосполучення, речення, текст).
- Вірно, а хто мені скаже, скільки голосних звуків в українській мові? (Шість).
- Назвіть їх. ( а, у, о , и, і, е).
- Який з цих звуків завжди пом’якшує попередній приголосний звук.(Звук і).
- Граємо далі.
- Речення це – (закінчена думка).
- За метою висловлення речення бувають ? ( розповідне, питальне, спонукальне).
2. Робота над розвитком зв’язного мовлення.
- Молодці ви гарно працювали и Вовчик вами пишається, що ви такі розумні дітки.
- Вирушаємо далі , а на зустріч нам вже поспішає Зайчисько, у нього для нас завдання. Треба скласти речення до малюнків, але не поспішайте, перше речення будуть розповідне, друге питальне, а третє спонукальне. Подивиться уважно на картину, подумайте і складіть розповідне речення. (На картині осінній ліс і дощ). Діти складають речення. Прийшла осінь. Настала осіння пора. До нас завітала осінь.)
- Молодці, а зараз складіть питальне речення? (Яка пора року на картині?)
- Молодці, ви гарно працюєте. Ну і залишилось скласти спонукальне речення? Чому спонукальне речення має таку назву? (Тому що воно спонукає нас до дії). Вірно. Складіть речення до цієї картини.(Діти, бережіть природу!)
3. Фізхвилинка
- А хто це до нас біжить. Так це (Рись). На минулому уроці ми вчили віршик про рись. Давайте з вами встанемо розкажемо і покажемо наш віршик.
Тихо лісом ходить рись.
Будь уважним! Стережись!

4. Робота над словами, звуковий аналіз слів. Робота з Навчанням грамоти.
- Рись промайнула, а на дереві знань нас з вами вже чекає Тітонька Сова, вона хоче вас перевірити, чи знаєте ви звуковий аналіз слів.
- Відкрийте блокнот з навчання грамоти картка 17, ми працюємо з вами з малюнками, нам потрібно їх підписати і зробити звуковий аналіз слів.
- Назвіть перший малюнок, це (рак), зробимо звуковий аналіз цього слова. Учень з місця відповідає. Звук (р) твердий, дзвінкий приголосний, позначаємо його однією рисочкою, звук (а) голосний, позначаємо кружечком, звук (к) , глухий, приголосний, позначаємо однією рисочкою. Наголос, на (а), один склад.
- Другий малюнок це –курка, допишіть букви, зробіть звуковий аналіз слів. Два склади. Наголос на перший склад.
- Третій малюнок кран.
5. Самостійна робота по варіантам.
Перший ряд працює з малюнком морква, другий ряд з малюнком ворона, а третій ряд зі словом равлик. Троє учнів працюють біля дошки.
6. Перевірка.

ІV. Фізхвилинка.
Вітер віє нам в ліце.
Захиталось деревце.
Вітерець все тише,тише.
Деревце все нижче, нижче.
V. Робота з Букварем ( с. 54 – 55)і
- Тітонька Сова пишається вами, як і я тому наша подорож продовжується, і ми з вами рушаємо до лісового озера. А в допомозі нам буде наш найкращий друг це Буквар.
Розкажіть мені ,будь ласка, як треба себе поводити з книжкою?
(Книжку треба берегти, не рвати, не кидати).
- Що дають нам книги?(Книги дають нам знання).
1. Читання слів у табличках
- Відкритий сторінку 54 вашого букварика
- Прочитайте слова у табличках.
- Яка спільна частина у словах першої таблички? (ран)
- Прочитайте слова у другій табличці. Почитайте найдовше слово. (карасів) Прочитайте найменше слово.(раки). Що спільного у карасів и раків? (Вони живуть у річці).
- 2. Гра «Конструктор»
- Прочитайте слова, утворені із букв слова скоромовка.
2. Читання слів у стовпчиках
- Як написані слова другого стовпчика? (З великої букви)
- Чому ці слова написані з великої букви?( Тому що це ім’я)
- Які слова ми ще пишемо з великої букви? (Прізвища, по батькові, назви міст, озер, вулиць).
3. Бесіда за сюжетним малюнком
- Хто зображений на малюнку?
- Що робить дівчинка?
- Які квіти вона поливає?
- До якої природи належать квіти? ( до живої)
- Назвіть ознаки живої природи.
- Що необхідно для того , щоб рослина росла. ( Світло, тепло, вода)
4. Читання рукописного тексту
Так з’ясовується, чи вміють впізнавати букви у рукописному варіанті. Читання хором.
5. Бесіда за сюжетним малюнком (с. 55 )
- Де відпочивають діти?
- Що вони роблять?
- Кого ви ще бачите на малюнку?
6. Читання тексту «Ранок коло ріки» вчителем
- Чи запам’ятали , як звати хлопчиків, а Кицьку?
7. Читання тексту учнями.
8. Робота по тексту.
- Коли діти пішли на річку?
- Як було навкруги?
- Що було на траві?
- Кого ловив Романко?
- Кого ловив Руслан?
- Де сиділа Мурка?
- Хто покликав Мурку?
- Що Руслан дав Мурці?
- Молодці , ви не тільки вмієте добре читати, а також уважно слухати.
VI. Розвиток асоціативної пам’яті
- Наша подорож підходить к завершенню, і останній хто хотів би з вами ще попрацювати, це Ведмежа, йому скоро лягати спати, і прокинеться він , коли ми з вами вже вивчимо усі букви, а зараз він перевіре, чи пам’ятаєте ви всі вірші , які вивчили за цей час. На екрані буде з’являтись буква, а ви повинні розказати віршик на цю букву.
1. Гра «Вірші»
Підсумок
- Де ми з вами подорожували?
- Кого ми побачили?
- Чи подобалось вам працювати зі звірами?
- Що нового ви для себе взяли з цього уроку ?
- Дякую всім за урок, всі гарно працювали.

Категория: УКРАЇНСЬКА МОВА | Добавил: Катюша | Теги: Навчання грамоти, буква р
Просмотров: 2715 | Загрузок: 483 | Рейтинг: 1.0/1
Всего комментариев: 0
avatar